Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025
Αγαπημένα μου παιδιά ξέρουμε τα διαλυτικά; Τα μαθαίνουμε παίζοντας;
Πρώτα θα γράψουμε την ορθογραφία μας (Να πάω σ' ένα μακρινό νησί, με τ΄ άσπρο μου καράβι. ) και στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τα διαλυτικά. Κάποιες φορές τα δίψηφα φωνήεντα αι, ει, οι, υι, ου και οι συνδυασμοί αυ, ευ χωρίζουν και παίρνουν διαζύγιο. Τότε ή παίρνουν τον τόνο από το ι και διαβάζονται ξεχωριστά: άι, όι, έι ή παίρνει διαλυτικά το ϊ και διαζύγιο και διαβάζονται πάλι ξεχωριστά υϊ, οϋ και μόνα τους!
Για αύριο έχουμε ανάγνωση στη σελίδα 36 το μάθημα: Καράβια
Ορθογραφία θα έχουμε: Μαϊμού, κοίτα τον εαυτό σου και μη με κοροϊδεύεις!
Θα γράψουμε τη φωτοτυπία μας, θα γνωρίσουμε τα διαλυτικά με το διαζύγιο τους και θα συνεχίσουμε με τα άρθρα, τα ρήματα και τα ουσιαστικά και την ορθογραφία τους:
Μαθηματικά
Αγαπημένα μου παιδιά, θα βρούμε τις προσθέσεις για να εμφανιστούν τα ζωάκια ; Πατήστε με το ποντίκι τη λέξη ζωάκια ή την εικόνα για να παίξετε!
Μέλη και Μελέκ 1922
Το δικαίωμα να είσαι πρόσφυγας
7. Η δική μου η Μελέκ, η πρόσφυγας.
Φτιάχνει κάθε παιδί την κούκλα Μελέκ του με ρολό , χαρτί Α4, χαρτί γκοφρέ , κουμπιά, κόλλα, μαρκαδόρους ,μαλλί.
Δράσεις Ενεργού Πολίτη
Τα δικαιώματα μας στην καθημερινότητα
Νηπιαγωγείο - Α'- Β'- Γ΄Δημοτικού
4,3,16,17
Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα δικαιώματα του
παιδιού στην καθημερινότητα τους μαθαίνοντας ποιο δικαίωμα αντιστοιχεί στην
καθημερινότητα τους , τι σημαίνει κάθε δικαίωμα και πόσο σημαντικό είναι.
Κύριος σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν και να
μάθουν οι μαθητές τα δικαιώματα τους σε διάφορες καταστάσεις και την εφαρμογή
τους και τι συνεπάγεται η καταπάτησή τους.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου
Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ - Κοινωνική συναίσθηση κι ευθύνη
Υποθεματική: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα
δικαιώματα
Α’ Δημοτικού
Τα δικαιώματα μας στην καθημερινότητα
Διάρκεια: 12 ώρες
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Οι μαθητές να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, , έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι όλα τα παιδιά έχουν ίσα δικαιώματα και αξίζουν ίσης αντιμετώπισης, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφορές τους. Η συνειδητή ένταξη τους σε ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά, η αναγνώριση και η αποδοχή των ομάδων με «διαφορετικά» από αυτούς χαρακτηριστικά, καθώς και η αναγνώριση και η αποδοχή των δικαιωμάτων των «διαφορετικών» αυτών ομάδων προωθεί μέσω της ενσυναίσθησης τις δημοκρατικές συμπεριφορές και αξίες. Οι μαθητές προσεγγίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, «μπαίνοντας» στη θέση άλλων παιδιών, των οποίων τα δικαιώματα καταπατώνται. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται σχετικά με τις «διαφορετικές» συνθήκες ζωής των «διαφορετικών» παιδιών οδηγεί στην ανάδειξη της αναγκαιότητας του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αποδοχής του «διαφορετικού».
Η τάξη του σχολείου , ο ψηφιακός χώρος του
διαδικτύου, ο διάδρομος του σχολείου
Διερεύνηση
(1
ώρα )
(Καθόμαστε όλοι σε κύκλο στο χαλί και συζητάμε για την
καθημερινότητα μας.
Αφού πει ο καθένας βλέπουμε αν κι άλλα παιδιά έχουν την ίδια καθημερινότητα βλέποντας την ταινία το κουτί.
Σε αυτήν εξιστορείται η ζωή ενός παιδιού που, ενώ αρχικά το
βλέπουμε να ζει ευτυχισμένο, η κατάσταση αυτή ανατρέπεται όταν ξαφνικά ξεκινά
πόλεμος, ο οποίος άλλαξε όχι μόνο τη ζωή του, αλλά και το ρόλο του κουτιού του.
Έτσι από σπιτάκι- παιχνίδι έγινε μέρος-καταφύγιο σε ένα στρατόπεδο προσφύγων
γεμάτο κινδύνους και τελικά καράβι που ξεκινά για ένα ταξίδι προς την ελπίδα.
Προβληματισμένα από την ταινία, τα παιδιά εκφράζουν τα
συναισθήματα που τους προκαλεί και δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα που
αφορούν στις ανάγκες που έχει ο κεντρικός της χαρακτήρας, σε όσα χρειάζεται
για να μεγαλώνει αρμονικά και να νιώθει ευτυχισμένος. Μιλάμε για τις ανάγκες
και τα δικαιώματα του παιδιού. Τα δικαιώματα του παιδιού γράφονται στον πίνακα.
Εργασίες για το σπίτι:
Ανάγνωση θα έχουμε το σημειωμένο κείμενο στη σελίδα 36 του νέου βιβλίου της Γλώσσας.
Ορθογραφία θα έχουμε για αύριο: Μαϊμού, κοίτα τον εαυτό σου και μη με κοροϊδεύεις!
Αντιγραφή - καλλιγραφία θα έχουμε στο τετράδιο του Παπαδόπουλου στη σελίδα 64 και 65.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου