ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
1,2,3...Ανακύκλωσε!
εργαστήριο 2ο: Καθαρίζω τη γειτονιά μου
Τα σκουπίδια παιχνίδια!
Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με το σοβαρό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και τα θέματα αντιμετώπισης βάσει του τρίπτυχου της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης.
Επιπλέον, συνειδητοποιούν την τεράστια ευθύνη μας απέναντι στο περιβαλλοντικό ζήτημα και ενεργοποιούνται προς την κατεύθυνση της προσωπικής εμπλοκής.
- Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
- Δεξιότητες Ζωής: Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα
- (MIT)Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Ψηφιακός γραμματισμός
- Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, Στρατηγική σκέψη
Στόχοι:
Να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβαλλοντικό αντίκτυπο δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση των απορριμμάτων.
Να αναγνωρίσουν πως με την ανακύκλωση μειώνεται η ποσότητα των σκουπιδιών που καταλήγουν στις χωματερές βοηθώντας στην ουσιαστική μείωση της παραγωγής αποβλήτων.
Να συνειδητοποιήσουν τους σωστούς τρόπους ανακύκλωσης και το διαχωρισμό των υλικών.
Να προωθήσουμε την ιδέα της επαναχρησιμοποίησης και να διασκεδάσουμε.
Δραστηριότητες:
Δραστηριότητα 1η : Διάσπαρτα αντικείμενα/σκουπίδια. Τα παιδιά πρέπει να τα μαζέψουν και να τα βάλουν στα αντίστοιχα κουτιά (κάδους) της ανακύκλωσης. Ενδεικτικά σκουπίδια: γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες, λάμπες χαμηλής κατανάλωσης, υπολείμματα τροφίμων. Ανάμεσά τους και υλικά που δεν ανακυκλώνονται. Γι’ αυτά συζητάμε στη συνέχεια. Μιλάμε για το κομπόστ.
Υλικά: μπλε σακούλες ανακύκλωσης, υλικά από χαρτί, γυαλί, πλαστικό και αλουμίνιο, ηλεκτρικές συσκευές, λάμπες, μπαταρίες, κάδοι (κουτιά) ανακύκλωσης
Δραστηριότητα 2η: Με συσκευασίες χρησιμοποιημένες, όπως κουτιά και μπουκάλια από χυμούς και γάλα, κουτάκια αναψυκτικών, τα παιδιά παίζουν διάφορα κινητικά παιχνίδια: μπόουλινγκ, πυραμίδα, κρίκους, μπάσκετ, γκολφ. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες.
Πυραμίδα: Έχω κουτιά, κονσέρβες ή αναψυκτικών. Τα στήνουμε και πρέπει να τα χτυπήσουμε με το μπαλάκι. Κάθε κουτί που πέφτει δίνει 1 πόντο.
Στήσιμο: 5-4-3-2-1
Προτείνουμε τρόπους διαφορετικής χρήσης των κουτιών που χρησιμοποιήθηκαν στο παιχνίδι.
Μπόουλινγκ: Στήνουμε στο χώρο τα κουτιά από χυμούς και γάλα και με τη μπάλα πρέπει να τα ρίξω.Κάθε κουτί που πέφτει δίνει 1 πόντο. Στήσιμο:Σε δύο σειρές .
Μπάσκετ: Έχω μια σακούλα με μικρά κουτάκια από χυμούς και μικρά μπουκάλια πλαστικά νερού, τα οποία αποτελούν τις μπάλες. Σε απόσταση στήνω ένα καλάθι, πχ απορριμμάτων, ή κουτί. Τα παιδιά βάζουν το χέρι στη σακούλα, παίρνουν μια ‘μπάλα’ και στοχεύουν από συγκεκριμένη απόσταση. Το καλάθι γεμίζει γρήγορα. Επαναλαμβάνουμε. Παρατηρούμε πόσα περισσότερα χωρά το καλάθι. Κάθε κουτί που μπαίνει στο καλάθι δίνει 1 πόντο.
Γκολφοποδόσφαιρο: Έχω υλικά και με το πόδι ως μπαστούνι οδηγώ το σκουπίδι μπαλάκι με 1 κίνηση όσο πιο κοντά στο σημείο που αντιστοιχεί το συγκεκριμένο. Στο χώρο υπάρχουν σημαιάκια με τα ανακυκλώσιμα υλικά που αντιπροσωπεύουν. Από εκεί που έμεινε πρέπει να συνεχίσει ο επόμενος παίκτης. Στόχος είναι όσο πιο πολλά υλικά να φτάσουν στο αντίστοιχο σημαιάκι της ομάδας τους. Κάθε υλικό που φτάνει στο σωστό σημαιάκι είναι 1 πόντος. Σημείωση: Προτείνεται να είναι τύπου σκυταλοδρομίας σε συγκεκριμένο χρόνο.
Κρίκοι : Τα μεγάλα κουτιά από γάλα και χυμούς στήνονται σε μικρές μεταξύ τους αποστάσεις. Δημιουργούνε ένα νοητό κύκλο γύρω από αυτά σε μικρή απόσταση, απ’ όπου τα παιδιά πετούν τους κρίκους. Η διάταξη των κουτιών φαίνεται στη συνέχεια. Πόντοι δίνονται ως εξής: κεντρικό κουτί 3 πόντοι, μεσαίος δακτύλιος κουτιών 2 πόντοι, εξωτερικός δακτύλιος κουτιών 1 πόντος. Υλικά: Αλουμινένια κουτάκια, πλαστικά μπουκάλια, χάρτινες μπάλες, μουσική για κινητικά, σακούλες ανακύκλωσης, κλπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου