την αφαίρεση, αφαίρεση με τα δάχτυλα και θα επαναλάβουμε την κάθετη πρόσθεση, την πολυκατοικία, θα κάνουμεπροσθέσεις μέχρι το 10 με τα δάχτυλα, το σπιτάκι του 10 ,θα πούμε το τραγουδάκι της πρόσθεσης (1+1=, 2+2=, 3+3=, 4+4=, 5+5= , 6+6= , 7+7= , 8+8= , 9+9= , 10 +10=), θα κάνουμε προσθέσεις 5+ν , αφαιρέσεις 5-ν, 10-ν και θα ανέβουμε0-100και θακατέβουμε με την αριθμογραμμή,
Πατήστε τα βαμμένα γράμματα να δείτε για την όμορφη αυτή πρόσθεση που ανεβαίνει ψηλά!
Ο θησαυρός του Κοντορεβιθούληγια να εξασκούμαστε στις προσθέσεις που κάνουν πάνω από το 10 με ημιαφηρημένο τρόπο: ( Πατήστε τα πορτοκαλίγράμματα να τον δείτε!)
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική : Δημιουργώ και καινοτομώ. Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική
STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
Η Beebot στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Χρήστος Σκάρκος
1ο εργαστήριο: Ενδυνάμωση ομάδας - έναυσμα ενδιαφέροντος
Στόχοι:
Οι μαθητές να εντοπίζουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχή διαμονής .
Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι.
Να γνωρίσουν το υλικό κατασκευής.
Να διακρίνουν τα οργανικά από τα ανόργανα. Να κάνουν καταμέτρηση και ταξινόμηση.
Δραστηριότητες:
Ενδυνάμωση ομάδας
Με τις παρακάτω δραστηριότητες θα γίνει προσπάθεια ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δραστηριότητα χωρισμού σε ζευγάρια
Ο εκπαιδευτικός κόβει κλωστές ίδιου χρώματος σε διάφορα μήκη και τις τοποθετεί τη μια δίπλα στην άλλη. Στη συνέχεια κρατάει στα χέρια του τις κλωστές έτσι που να προεξέχουν λίγα εκατοστά από την κάθε μεριά. Έπειτα ο εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να διαλέξει το καθένα από μια άκρη από τις κλωστές και ζητάει από τα παιδιά να απομακρυνθούν από εκείνον χωρίς να αφήσουν την κλωστή που κρατούν. Ο μαθητής που κρατεί την άλλη άκρη της ίδια κλωστής θα γίνει το ζευγάρι τους. Στο επόμενο στάδιο τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να μάθουν να περπατούν με σωματική επαφή. Με ένα «μαγικό» ραβδί ο εκπαιδευτικός «κολλάει» τα ζευγάρια σε διάφορα μέρη του σώματός τους και στη συνέχεια τους ζητά να περπατήσουν έχοντας κολλημένους του αγκώνες τους, τις παλάμες τους, τα πόδια τους κτλ. Μπορεί το παιχνίδι να πραγματοποιηθεί και με τη συνοδεία μουσικής και νικητής κάθε φορά είναι το ζευγάρια που παραμένουν κολλημένα όταν σταματάει η μουσική. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός αλλάζει το σημεία που «βάζει κόλλα» και βάζει πάλι μουσική. Όσο η μουσική παίζει τα παιδιά θα πρέπει να κινούνται στον χώρο. Η δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί στην αυλή του σχολείου, αν αυτό δεν είναι εφικτό για κάποιον λόγο, ίσως να μπορούσε να γίνει και μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του χώρου. Στο επόμενο στάδιο τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα χωρίς να τους πέσουν κάτω. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στα ζευγάρια δύο μπαστούνια ή δύο ξυλάκια και αναθέτει σε κάθε ζευγάρι να μεταφέρει ένα μπαλόνι από την έναρξη της διαδρομής και να το βάλει μέσα στο δοχείο που βρίσκεται στο τέλος της διαδρομής. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά ότι σκοπός του παιχνιδιού είναι να συνεργαστούν ώστε να μεταφέρουν στο δοχείο το αντικείμενο που συγκρατούν με τα ξυλάκια. Όταν ολοκληρώσουν τη μεταφορά του μπαλονιού, μπορεί να πραγματοποιηθεί το ίδιο με ένα μπαλάκι του τένις ή με ένα ανακυκλώσιμο υλικό από το φαγητό των παιδιών, π.χ. μια άδεια χάρτινη συσκευασία από τον χυμό ή ένα άδειο μπουκαλάκι νερού. Τώρα που τα παιδιά έχουν κατανοήσει ότι με τη συνεργασία μπορούν να καταφέρνουν να ξεπερνούν τις δυσκολίες τώρα είναι έτοιμα να χωριστούν σε ομάδες σύμφωνα με τα αποτελέσματα του κοινωνιομετρικού τεστ. Καλό είναι σε αυτές τις ηλικίες ο αριθμός των μελών της ομάδας να μην ξεπερνάει το 4. Στη δραστηριότητα αυτή οικοδομείται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας και η συνεργασία όλων των μελών. Σε αυτή τη δραστηριότητα, μια ομάδα συζητά και επιλέγει ένα από τα μέλη της να του κλείσει τα μάτια. Μια άλλη ομάδα με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ετοιμάζουν τη διαδρομή που θα πρέπει να διανύσει το παιδί με τα κλειστά μάτια. Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας θα πρέπει να συνεργαστούν, ώστε να οδηγήσουν σωστά τον συμμαθητή τους στο τέλος της διαδρομής αλλά με έναν περιορισμό. Μόνο ένα μέλος να δίνει τις οδηγίες και τα άλλα μέλη να τον βοηθούν ώστε να μεταφέρει τις σωστές οδηγίες
Έναυσμα ενδιαφέροντος
Στη συνέχεια του εργαστηρίου ο εκπαιδευτικός προβάλει στους μαθητές τις φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο φύλλο εργασίας
«Ερωτήσεις αφόρμησης» μια εικόνα κάθε φορά και στη συνέχεια τροφοδοτεί τη συζήτηση γύρω από το θέμα της κάθε μιας. Η συζήτηση γίνεται σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Μετά την προβολή των φωτογραφιών ο εκπαιδευτικός καλείται να παροτρύνει τους μαθητές, ώστε να παρατηρήσουν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω τους στη γειτονιά που μένουν διαπιστώνοντας ότι σε αρκετά σημεία συναντούν πεταμένα σκουπίδια κάτω. Επιπλέον θα πρέπει να αναγνωρίσουν το σήμα της ανακύκλωσης και η συζήτηση να καταλήξει ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.
Τέλος φτιάχνουμε κάδους ανακύκλωσης, ένα για χαρτί, ένα για γυαλί, ένα για αλουμίνιο, ένα για πλαστικό.
Για τις δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας αντλήθηκαν ιδέες από το βιβλίο: Smith A. Charles, (2005). Δραστηριότητες για την ανάπτυξη του κοινωνικοσυναισθηματικού τομέα στο Νηπιαγωγείο, μτφ. Μαρκοζάνε Έφη, Σαββάλας, Αθήνα.
Εργασίες για το σπίτι:
Ανάγνωση θα έχουμε τη φωτοτυπία ανάγνωσης Δ δ από το βιβλίο Η γλώσσα μου για την πρώτη δημοτικού 1 (1982-2005) .
Ορθογραφία θα έχουμε για αύριο:
Η Πόπη και η Δανάη δεν είναι δίδυμες.
Αντιγραφή - καλλιγραφία θα έχουμε το γράμμα Δ δ στη φωτοτυπία.
Στο τετράδιο των Μαθηματικών θα γράψουμε την προπαίδεια του 1.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου