ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά
Μαρία Κεφαλάκη, PhD Επιστημών Αγωγής
5ο εργαστήριο
Εγώ μπορώ - Δημιουργούμε περιβαλλοντικά μηνύματα
Στόχοι
Οι μαθητές/τριες:
1.Σε επίπεδο γνώσεων:
α. Να περιγράφουν συμπεριφορές της καθημερινής ζωής, που συμβάλλουν στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων.
2. Σε επίπεδο ικανοτήτων/ δεξιοτήτων: ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ
α. Να δρουν ως ενεργοί πολίτες για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συμπεριφορών. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Δημιουργικότητα β. Να ολοκληρώνουν μια δραστηριότητα που έχουν σχεδιάσει, συνθέτοντας περιεχόμενο.
Συνεργασία γ. Να εργάζονται ως μέλη μιας ομάδας με συναίνεση, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο, για την ολοκλήρωση μιας ομαδικής εργασίας. ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
δ. Να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία περιεχομένου.
ε. Να συνδυάσουν το κατάλληλο ψηφιακό υλικό για να εκφράσουν τα δικά τους μηνύματα.
3. Σε επίπεδο στάσεων:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ γ. Να αποκτήσουν θετική στάση ως προς την υιοθέτηση.
Δραστηριότητα 1η:
Τα παιδιά ενημερώνονται ότι η Πρασινοψαρούλα τους έστειλε βίντεο που περιλαμβάνει το μήνυμα μαθητών/-τριών σχολείου για το πλαστικό καλαμάκι και τη μη χρήση του.
Παρακολουθούν το βίντεο και αναπτύσσεται συζήτηση για τους λόγους που δημιουργήθηκε αυτό το βίντεο, μέσα από κατάλληλα ερωτήματα π.χ. γιατί πιστεύετε ότι μας έστειλε αυτό το βίντεο η Πρασινοψαρούλα;
Μας βοήθησε αυτό το βίντεο σε κάτι;
Εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι για να διαδώσουμε το μήνυμα της μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων μιας χρήσης; Προτείνουν τις δικές τους ιδέες για το πώς μπορούν να διαδώσουν δικά τους μηνύματα.
Ας δούμε ακόμη γιατί πρέπει να βοηθήσουμε τη θάλασσα και τους φίλους μας τα ζώα της θάλασσας: Δραστηριότητα 2η : Η Πρασινοψαρούλα με μήνυμά της ζητά από τα παιδιά να δημιουργήσουν μια ψηφιακή ή/και έντυπη αφίσα, για να μάθουν όλοι οι άνθρωποι τις επιπτώσεις που προκαλούν στη θαλάσσια ζωή τα πλαστικά απορρίμματα και τι μπορούμε να κάνουμε για να μη συμβαίνει αυτό.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες συζητούν και αποφασίζουν τι θα εισάγουν στην ψηφιακή ή/και έντυπη αφίσα, π.χ. εικόνες, βίντεο, γραπτά ή/και προφορικά μηνύματα. Στην ολομέλεια ανταλλάσσουν απόψεις για την τελική μορφή της αφίσας, π.χ. τις θέσεις των εικόνων, του γραπτού ή/και ηχογραφημένου κειμένου, του/των βίντεο, κ.ά. δημιουργώντας ένα προσχέδιο.
Δραστηριότητα 3η: Κάθε ομάδα στον Η/Υ επιλέγει το στοιχείο που θέλει από φάκελο στην επιφάνεια εργασίας με ανάλογο ψηφιακό υλικό και το εισάγει στην ψηφιακή αφίσα ή/και δημιουργεί υλικό για την έντυπη αφίσα. Οι υπόλοιπες ομάδες, όση ώρα μια ομάδα εργάζεται στον Η/Υ, δημιουργούν τα στοιχεία που θα ήθελαν να εισάγουν σε μια σελίδα ενός φυλλαδίου. Όταν ολοκληρώσουν την αφίσα, παρουσιάζεται στην ολομέλεια. Τα παιδιά αποφασίζουν πώς και σε ποιους θα κοινοποιήσουν την ψηφιακή ή έντυπη αφίσα τους .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου